Saznajte sve o istoriji Persil-a
Od 1907
1907. godine, Henkelovi hemičari uspevaju da preokrenu postupak pranja veša. Oni kombinuju natrijum-silikat sa natrijum-perboratom, koji prilikom zagrevanja veša oslobađaju mehuriće kiseonika. Za razliku od hlora koji je korišćen do tada, Persil je izbeljivao veš na naročito nežan način i bez mirisa. Takođe, oslobodio je domaćice napornih poslova koji oduzimaju vreme- trljanja, mešanja i udaranja veša.
Prvi samodejstvujući deterdžent za veš je rođen: Persil.
Prva reklama se pojavljuje 6. juna 1907. godine u dizeldorfskim novinama. Persil zatim krči sebi put ka maloprodajnim objektima upakovan u tanke kartonske kutije sa štampanim papirnim omotom i ručno punjen.
Ko ne zna damu u belom sa pakovanjem Persila u levoj ruci?
Belu damu je stvorio berlinski umetnik Kurt Hajligenštat, poznati karikaturista, koga su 1922. godine angažovali za dizajniranje Persilovog plakata. Naime, bela dama nije samo lik iz mašte, već je bila umetnikova osamnaestogodišnja devojka. Hajligenštat odlazi sa njom u modni butik na Alexanderplatz-u i kupuje joj belu haljinu, a ona mu zatim kao model pozira sa florentinskim šeširom i kutijom Persila. Od tada ova slika ukrašava bilborde, plakate, zabate kuća i ulične satove. Decenijama, uvek ista, ali obučena po najnovijoj modi bela dama ostaje zaštitini znak Persil-a.
Čini se da su svi čekali da se to dogodi. Samo što se vratio na police prodavnica nakon završetka Drugog svetskog rata , 75% zaliha Persila je bilo gotovo odmah rasprodato. Za mnoge, povratak Persila predstavljao je povratak mira i povratak u normalan život. „Persil se vraća“- je natpis koji je krasio most na Rajni. Zahvaljujući reklamama, natpisima i posterima, Persil širom Nemačke postaje svima poznat. Formula deterdženta je neznatno promenjena- dodati su optički izbeljivači kako bi veš bio još belji.
Prvi sintetički izuzetno snažan deterdžent u uklanjanju tvrdokornih fleka u Nemačkoj je takođe proizvod Henkela. Nazvan je Persil 59, po godini plasiranja na tržište. Sintetički anjonski surfaktanti, sredstvo za stvaranje više pene i svež miris su bili novi sastojci ovog Persila. Najbolji Persil u istoriji bilo je obećanje koje se prenosilo potrošačima u masovnoj kampanji putem štampe, radija i televizije. Po prvi put je profesionalna agencija za oglašavanje odgovorna za izgled samog brenda. Nije promenjena samo formula- znatno je promenjena i ambalaža.
1970. godine promocija „Naš najbolji“ je po prvi put realizovana uz ogroman uspeh. Od tada je bilo nemoguće zamisliti reklamu za Persil bez crvene trake koja sada redovno krasi ambalažu najboljeg Persila svog vremena. Kada je stigao u prodavnice sa izmenjenim dizajnom ambalaže, Persil 70 je pored Nemačke bio dostupan u gotovo celoj Evropi.
Sa uvođenjem novog Persila, naziv proizvoda na ambalaži se pojavljuje bez godine na kraju, kao što je bio običaj i do sada. Umesto toga, uveden je novi slogan za promociju proizvoda koji će se zauvek urezati u sećanje ljudi: Persil- znate šta koristite.
Zaštita životne sredine postaje sve aktuelnija tema 1980-ih godina. Henkel u tom pogledu već ima dugu tradiciju: Već na početku 1950-ih izvedeno je istraživanje biološke biorazgradivosti površinski aktivnih materija. 1966. godine realizovan je projekat „Zamena za fosfat“, budući da surfaktanti koji oslobađaju prljavštinu iz veša i fosfati koji vodu čine mekom, zagađuju vodu. Istraživači uspevaju da razviju surfaktante koji su sve biorazgradiviji. Za fosfate, istraživači nalaze zamenu: Zeolith A (Sasil®). Patent je registrovan 1973. godine.
Henkel je još jednom proširio svoju paletu proizvoda- ovog puta Persil tečnim deterdžentom, proizvodom koji je bio revolucionaran za već postojeću tržišnu nišu.
Posebno za ljude sa osetljivom kožom i ljude koji pate od alergija, Henkel je zajedno sa nemačkim udruženjem za alergije i astmu (Deutcher Allergie- und Asthmabund e.V.) razvio proizvod koji je pored uobičajenih performansi pranja istovremeno i nežan prema koži: Persil Sensitive.
Sada postoji kombinacija čistoće koja prodire duboko u vlakna sa dodatkom Silana za specijalno iskustvo mirisa i mekoće Persila za jedinstven osećaj prijatnosti u svežoj odeći. Inovativna verzija Persila sa dodatkom Silana dopunjuje asortiman nemačkog deterdženta br.1 i na taj način obezbeđuje novi osećaj čistoće, mekoće i svežine.
Persil slavi svoju stogodišnjicu i pojavljuje se na tržištu sa novim, modernim dizajnom i poboljšanom formulacijom.
Iz tog razloga sada postoji Persil sa novom formulom za sjaj od februara 2011. godine. Persil uklanja čak i najsitnije čestice prljavštine i vraća sjaj vešu. Na ovaj način, veš ne samo da ostaje duže lep, već blista baš kao prvog dana.
Sa Persil kapsulama Henkel je označio još jednu prekretnicu u istraživanju i razvoju inovativnih deterdženata. Po prvi put moguće je staviti prethodno izmerenu količinu tečnog deterdženta direktno u bubanj. Kapsule se potpuno rastvaraju u toku ciklusa pranja veša i pružaju savršene rezultate pranja